- Crypto en NFT’s zijn voor doorsnee consumenten een soort ‘Wilde Westen’, volgens een marketingstrateeg op het gebied van de metaverse.
- Zelfs het hele idee van de metaverse, een digitale wereld waarin mensen als met ‘avatars’ activiteiten kunnen ontplooien, kan consumenten afschrikken.
- Bradford Bird adviseert merken om een “gemeenschap” te creëren om klanten aan zich te binden.
- Lees ook: Beleggen in crypto lijkt sterk op investeren in een jonge techstartup: ‘Hoog rendement als het goed gaat, grote kans dat het fout gaat’
Merken moeten agressieve marketing van cryptovaluta en NFT’s (digitale verzamelobjecten) vermijden, wanneer ze klanten proberen te interesseren voor hun metaverse. De virtuele wereld wordt nog te veel gezien als een soort “Wilde Westen”, zo waarschuwt een bekende marketingstrateeg.
Bradford Bird, expert op het gebied van de metaverse bij digitaal modehuis The Fabricant, benadrukt dat crypto en NFT’s een “behoorlijk eng” kunnen overkomen en consumenten kunnen afschrikken.
Hij sprak onlangs bij een panel op het Meta Festival – ’s werelds eerste 24-uurs evenement in de metaverse – dat plaatsvond met sprekers van Decentraland, Netflix, Burberry en Coca-Cola.